, Wyłączanie świateł w czasie pracy rozrusznika - awtomat ďťż

Wyłączanie świateł w czasie pracy rozrusznika - awtomat

Sequentix...
Wyłączanie świateł w czasie pracy rozrusznika - awtomat
  Hejka :)

W mojej afryce mam popierniczoną elektryke (świecą dla światła, ale jedno bardziej ;>). Znaczy muszę pogrzebać i zrobić to po ludzku.
Pomyślałem żeby przy okazji wpiąć w układ dodatkowy przekaźnik wyłączający światła( i pewnie gniazdko zapalniczki, grzane minetki itd.) w momencie gdy nacisnę guzik startera.
Ma to sens ? Ktoś mnie powstrzyma ? :D

Pozdr
newrom


Cytat:
Hejka :)

W mojej afryce mam popierniczoną elektryke (świecą dla światła, ale jedno bardziej ;>). Znaczy muszę pogrzebać i zrobić to po ludzku.
Pomyślałem żeby przy okazji wpiąć w układ dodatkowy przekaźnik wyłączający światła( i pewnie gniazdko zapalniczki, grzane minetki itd.) w momencie gdy nacisnę guzik startera.
Ma to sens ? Ktoś mnie powstrzyma ? :D

Pozdr
newrom
Chyba ma.
Tak jest zrobione fabryczne w Bmw F650 Gs
Cytat:
Tak jest zrobione fabryczne w Bmw F650 Gs Aha, czyli mam jeden argument przeciw :lol8:
Tak było też zrobione fabrycznie w poprzednim motórze, tylko nie do końca wierze w rozwiązania fabryczne (nie zawsze są najlepsze) :)

Pozdr
newrom
Ja sadze ze jak aku jet dobre , to rozwiazanie nie wnosi wiekszego ulepszenia.
Jet to typowy bajer , aczkolwiek zawsze jakies odciazenie aku jest , a koza do rozruchu potrzebuje sporo pradu bo silnik V-ka.
:oldman: Jezeli masz czas i chce ci sie pobawic to oczywiscie mozna zapodac.


W F650Gs nie ma możliwości wyłaczenia świateł.Po właczeniu zapłonu od razu zapalają się światła.Dlatego chyba potrzebne jest taki pierdolniczek przy słabym aku.
...ale w Drz 400 też światła cały czas świecą i nima pierdolniczka.
Cytat:
Ja sadze ze jak aku jet dobre , to rozwiazanie nie wnosi wiekszego ulepszenia.
Jet to typowy bajer , aczkolwiek zawsze jakies odciazenie aku jest , a koza do rozruchu potrzebuje sporo pradu bo silnik V-ka.
:oldman: Jezeli masz czas i chce ci sie pobawic to oczywiscie mozna zapodac.
A nie jest to kwestia przekaznika? tak tylko kombinuje, jesli ma za malo pradu to nie poda go na swiatla i juz. Czy zle kombinuje?
Cytat:
A nie jest to kwestia przekaznika? tak tylko kombinuje, jesli ma za malo pradu to nie poda go na swiatla i juz. Czy zle kombinuje? e-e, tak to nie zadziała :)
Prędzej Ci nie zakręci rozrusznikiem, albo będzie słaba iskra.

Pozdr
newrom
a nie lepiej sprawę uprościć ,bez zbędnej elektroniki rozważania czy to czy tamto będzie działać..... i zwykłym palcem zwanym popularnie kciukiem do tego lewej dłoni ( żeby było łatwiej go odszukać) dokonać włączenia świateł dopiero po odpaleniu moto?
Najprostszy patent to zwykły przekaźnik z podwójna parą styków.
Cewkę przekaźnika podłączamy do czujnika ciśnienia oleju (który podaje masę) drugi koniec cewki plus 12V
Jak to działa?
Po wł zapłonu cewka przekaźnika dostaje prąd styki (puste) są zwarte nie ma napięcia na żarówkę reflektora jeśli silnik zapali zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju tym samym przekaźnik "puści" i załapie druga parę styków podając napięcie na reflektor.

Kilka takich patentów z przekaźnikiem wykonałem w autach do akustycznej (buzer) sygnalizacji włączonych świateł po wył zapłonu (wiele zachodnich aut nie ma opcji że po wyłączeniu zapłonu gasną światła mijania) używając czujnika ciśnienia oleju a w zasadzie jego cech wł i rozł. masy